Zde může být vaše reklama.

DO MUZEA V OLOMOUCI Mladí Američani se učili marketing ve Vlastivědném muzeu

Mladí Američani se učili marketing ve Vlastivědném muzeu

foto: Štefan Berec

17. 03. 2024 - 10:08

Jak zlepšit zážitek z návštěvy muzea? Co je potřeba pro dobrou reklamu, která osloví širokou veřejnost, nebo proč je důležité, jak se personál chová k lidem, kteří přijdou na výstavu? Do Vlastivědného muzea v Olomouci koncem týdne dorazili studenti z University of Nebraska Kearney, kteří v doprovodu olomouckých vysokoškoláků získávali zkušenosti a informace ke svému studiu.

Studenti společně vymýšlejí plán komunikace s veřejností na míru konkrétním organizacím. V muzeu si nejdříve prošli část expozic a viděli autobiografický animovaný film Tmání. Ten využívá virtuální realitu k zobrazení prožitých zkušeností mladého člověka s depresí. “ Pro mě byla tato návštěva zážitkem, protože to, co tady máte, je velmi odlišné od toho, co znám. Například VR jsem dnes zkusila poprvé. Po studiu v USA bych se chtěla vrátit do své země a věnovat se podnikání. Moje rodina má farmu a ráda bych jim pomohla s marketingem,” prozradila studentka Haruka Takamichi, která pochází z Japonska. 

„V USA jsou na podobné kurzy zvyklí a my jsme chtěli, aby si i naši studenti vyzkoušeli, jaké to je, spojit výuku se spoluprací s konkrétní firmou nebo institucí. Zároveň můžeme dát spolupracujícímu partnerovi zpětnou vazbu a poskytnout mu nové podněty pro jeho práci,” řekl odborný asistent David Kosina z Katedry ekonomických a manažerských studií Filozofické fakulty Univerzity Palackého.

Šéf komunikace ve Vlastivědném muzeu Jiří Kutal spolupráci se studenty vítá. „Postřehy amerických i českých studentů nám mohou poskytnout nový pohled na důležitá témata, zejména v oblasti komunikace a přístupu k návštěvníkům. Výstupy studentského týmu rozhodně neskončí v šuplíku,” uvedl.

Jedno z největších muzeí

Vlastivědné muzeum v Olomouci má přes milion předmětů a z hlediska rozsahu sbírek se řadí k největším v České republice. V oblasti společenských i přírodních věd pokrývá nejen střední Moravu, ale i širší území s přesahy do zahraničí. Jeho zaměstnanci se věnují také významné vzdělávací a popularizační činnosti, organizují řadu výstav a školních programů.

Foto: Štefan Berec

 

Další články