Lanýžové degustační menu

Svobodní napadají městskou koncepci mobility: Co říkají?

Svobodní napadají městskou koncepci mobility: Co říkají?

03. 04. 2016 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Kdysi, a není to tak dávno, bylo centrum města automobilům zcela otevřeno. Paradigmata se ovšem historicky mění; o víkendu město Olomouc v rámci propagace svého plánu mobility znovu otevřelo na několik hodin Horní náměstí pro automobily. Podle olomouckých Svobodných má tento plán jednu zásadní vadu: nezabývá se skutečnými dopravními potřebami Olomoučanů, ale zaměřuje se na omezení automobilové dopravy a propagaci především cyklistiky.

"Vyplývá to z vyjádření pana Martinka pro Olomoucký deník ze dne 2. 4. 2016, ve kterém zcela zřetelně proti sobě staví auta a bicykly resp. řidiče automobilů a cyklisty. Město však spíše než plán mobility stranící jednomu specifickému a silně sezónnímu druhu dopravy potřebuje celkovou dopravní koncepci, která nezaujatě posoudí dopravní potřeby lidí a navrhne řešení bolavých míst olomoucké dopravy," myslí si Radek Dulka ze Strany Svobodných.


I samotná sobotní akce působila podle něj zvláštním dojmem. "Podle názoru olomouckých Svobodných vytvářela v lidech falešný dojem, že existují pouze dvě myslitelné situace: buď regulace automobilové dopravy, nebo zrušení pěší zóny a Horní náměstí zaplněné automobily. Nic mezi tím jako by neexistovalo. To ale není pravda. Pěší zóna samozřejmě může zůstat zachovaná, byť praktická nemožnost zaparkovat v centru a jeho nejbližším okolí může být docela dobře jedním z důvodů, proč obchodníkům v centru ubývají zákazníci," doplnil.


Strana svobodných občanů dlouhodobě prosazují svobodu a odpovědnost každého člověka, a to i ve způsobu, jak se lidé dopravují do práce, na nákupy nebo na návštěvu. Pokud řidiči každý den tráví čas v kolonách, ačkoliv by mohli využít jiný způsob dopravy, asi je pro ně jízda autem něčím výhodná. Politici nesmějí zasahovat lidem do života a nařizovat jim, jaký dopravní prostředek použít. Nemohou ignorovat potřeby občanů a ve jménu budování obecného dobra a nějaké utopické společnosti prosazovat jeden způsob dopravy na úkor jiného. Toto rozhodnutí náleží pouze občanům.

-vb-

Další články