Zde může být vaše reklama.

Olešťkův marketér Ondřej Polák pracuje i pro Starosty a nezávislé

Olešťkův marketér Ondřej Polák pracuje i pro Starosty a nezávislé

15. 09. 2017 - 00:00

Pozor, jedná se o článek staršího data a pod předchozím vydavatelem novin. Uvedené informace již nemusí být aktuální.

Tvůrce kampaně Hejtuj hejtmana lídra hnutí ANO 2011 Ladislava Oklešťka Ondřej Polák se podílí i na marketingu hnutí Starostové a nezávislí. Zjištění HV potvrdil lídr STANu v kraji Radim Sršeň. Polák navíc zpracovává marketingové služby pro Olomoucký kraj. Podle části opozice je zjevné, že za veřejné peníze pracuje na předvolební kampani hejtmana Oklešťka.

Kampaň Hejtuj hejtmana zahájil první muž Olomouckého kraje a poslanec za Babišovo hnutí ANO 2011 Ladislav Okleštěk letos v dubnu. Vyzývá v ní, aby se na něj občané obraceli se svými nápady, podněty a připomínkami. Na kritické podněty a dotazy ale Okleštěk nereaguje. Hanácký Večerník tak například od května nedostal odpovědi na otázky vztahující se k výběrovému řízení na ředitele Krajského úřadu, které vyhrál kontroverzní tajemník prostějovského magistrátu Lubomír Baláš. Okleštěk se nevyjádřil ani k Balášově minulosti, kdy se podařilo odhalit, že Baláš vyzýval k tvrdému potírání náboženství „pro jeho nebezpečnost i v současné době“.

Majitelem domény Hejtujhejtmana.cz je jistý Ondřej Polák, podnikatel a marketér. Sám Okleštěk před časem přiznal podíl Poláka ne jeho kampani. Jenže Polák má navíc podepsanou Smlouvu o poskytnutí marketingových služeb pro Olomoucký kraj. „Je naprosto zjevné, že kampaň Hejtuj hejtmana je skrytě financována z veřejných peněz,“ myslí si místopředseda Strany zelených v Olomouckém kraji Ondřej Plachý.

Několik insiderů krajské politiky nás však upozornilo, že Polák už v minulosti pracoval a stále pracuje na kampaních politického hnutí Starostové a nezávislí. Informaci na náš dotaz potvrdil lídr Starostů v Olomouckém kraji a místopředseda hnutí Radim Sršeň. „Ano, spolupracuje. Ondra nám pomáhá řadu let. Pro STAN pracoval v evropských a krajských volbách i nyní v parlamentních, odměna je spíše symbolická 5000Kč za měsíc, samozřejmě jen v době kampaně,“ reagoval Sršeň na otázky Hanáckého Večerníku.

reklama poutak

Paradoxní však je, že Sršeň, podnikatel a starosta Dolních Studének, je opozičním krajským zastupitelem. Na problémy vedení kraje a hejtmana, mezi něž patří i výdaje kraje na marketing pro člověka, který pracuje na předvolební kampani hejtmana a kandidáta ANO 2011 do Poslanecké sněmovny Oklešťka. Lídr STANu v kampani a s nimi souvisejícími podezřeními problém nevidí.  „Dle průkazných dokumentů, které nám byly předloženy, nebyla kampaň hejtmana Olomouckého kraje Oklešťka financována z veřejných peněz Olomouckého kraje,“ reagoval na dotaz Hanáckého Večerníku. Podle něj navíc prací Ondřeje Poláka Olomoucký kraj ušetřil. „Dle našich informací byly za hejtmanů Rozbořila a Tesaříka prostředky vynaložené na PR několikanásobně vyšší, takže by se mělo jednat o úsporu pro Olomoucký kraj, což jako opoziční zastupitel kvituji. Kéž by tomu tak bylo např. i v případě mnohých individuálních dotací poskytovaných krajem,“ uvedl Sršeň.

Zajímalo nás také, zda mu nevadí, že osoba, která mu pomáhá s předvolební kampaní, pracuje i na propagaci jeho protikandidáta. „Myslím si, že to není v ČR ani ve světě žádná výjimka. Skutečný profesionál v PR odděluje práci pro každého klienta a snaží se maximálně rozvinout jeho potenciál, bez ohledu na stranickou příslušnost,“ reagoval Sršeň.

Na názor na spolupráci s Polákem jsme se zeptali také architekta Petra Daňka, krajského zastupitele za Starosty a jednoho z představitelů hnutí Pro Olomouc, které STAN podpořilo i nyní ve sněmovních volbách. „Spolupracovali jsme s Ondrou Polákem na kampani před krajskými volbami a byla to dobrá spolupráce. V současné kampani do sněmovny nejsem členem volebního štábu Starostů. Už dříve pracoval pro více stran. Zřejmě to dokáže profesionálně oddělit. Nevím, jak moc nyní pracuje u Starostů,“ reagoval Daněk.

Jakub Čech

 

SOUVISEJÍCÍ

Kampaň Hejtuj hejtmana Ladislava Oklešťka bude šetřit Úřad pro dohled nad hospodařením stran

Kumulace funkcí Ladislava Oklešťka: hejtman a poslanec mlčí

Olomoucký hejtman vede kampaň Hejtuj hejtmana. Za veřejné peníze?

Výstupy z práce Oklešťkova marketéra Olomoucký kraj tají

Ladislav Okleštěk vyzývá k „hejtování" hejtmana. Na dotazy občanů ve skutečnosti nereaguje

Komentář: Okleštěk už definitivně ztratil soudnost. Žoviální strejda jako hateman...

Další články